דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תנאי הדרך בארץ כגורם מכתיב בעת רכישת משאית 

מאת    [ 16/05/2010 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 3122 פעמים ]

 

קניית משאית חדשה היא עניין מורכב. אם איננו מייצגים חברת ענק כמו עלית או אוסם, סביר להניח מדובר בהוצאה גדולה עבורנו ולכן היינו רוצים לוודא כי אנו קונים משאיות שמתאימות בדיוק לצרכים שלנו. ישנם פרמטרים רבים שצריך לקחת בחשבון כאשר בוחנים משאיות לרכישה וביניהם התאמת המשאית לתנאי הדרך.

 

משאית קטנה למדינה קטנה

 

המאמר כתוב בשפה העברית ולכן יש להניח שמרבית האנשים שיקראו אותו חושבים על קניית משאיות בארץ ישראל. אחד הדברים המאפיינים את מדינת ישראל הוא הגודל שלה- מדובר, כידוע לכולם, במדינה קטנה יחסית.

 

גם כאשר נוסעים במהירות סבירה עד איטית, עדיין ניתן לגמוע את כל אורכה של המדינה מצפון לדרום בהרבה פחות מיממה. לכן, שימו לב שאין צורך לרכוש משאית עם קבינה מורחבת שיש בה חלל המיועד לשינה. בארצות המוצא של המשאיות יכול להיות שיש הצדקה לדבר. במדינת ישראל אין שום צורך בתוספת כזו.

 

היכן תיסע המשאית?

 

שיקול נוסף שיש לקחת בקניית משאית הוא האזורים בהם היא אמורה לנסוע במהלך העבודה שלה. האם המשאית אמורה לבצע כניסות רבות תוך שטח עירוני? אם כן, מומלץ שלא תעבור על מידות מסוימות. כמו כן, שימו לב שישנם רחובות רבים בישראל שאסור להיכנס אליהם עם רכב מעל גודל מסוים.

 

כמו כן, רצוי לבדוק מהם צירי התנועה שעליהם המשאית מיועדת לנסוע: ישנם גשרים ומחלפים רבים על כבישי הארץ, אשר מגבילים את המכוניות הנוסעות תחתם במגבלת גובה. יש לוודא שהמשאית שאתם קונים תעמוד במגבלות הגובה של הגשרים בסביבת העבודה שלכם, כדי שלא תצטרכו לבצע מעקפים רבים ומיותרים מדי יום.

 

משאית בלי מזגן זה לא לעניין

 

בעת קניית משאיות המיועדות לנסיעה על כבישי הארץ, רצוי שנזכור את אחד המאפיינים המוכרים ביותר של המזרח התיכון: מזג האוויר. כאשר נרכוש משאית שביצעה עלייה מאירופה הקרה או אפילו מיפן, לא בטוח שהמזגן שלה יעמוד בעומסי העבודה שידרוש ממנו הקיץ בארץ הקודש.

 

משום כך, לפני שאתם רוכשים את המשאית שלכם, הקפידו לשאול ולבדוק אם מערכת המיזוג עברה התאמה לתנאי מזג האוויר בארץ. זה אולי נשמע כנושא פעוט, אך רצוי לזכור כי נהיגה ממושכת על הכבישים היא דבר מעייף וכאשר הנהג נאלץ לסבול מן החום הכבד הנהיגה הופכת לסיכון של ממש.

 

התאמת המשאית למשקל המותר

 

ברכישת משאית, יש לזכור כי כבישים רבים ברחבי הארץ ערוכים לנשיאת כלי רכב עד משקל מסוים. כאשר מעמיסים על הכביש משקל כבד יותר, הכביש שוקע והופך מלא גבשושיות ומסוכן. לכן, ישנה מגבלת משקל בכבישים רבים בישראל.

 

הקפידו לבדוק היטב מהו משקלה העצמי של המשאית שלכם. צרפו אליו את משקל המשא שאמור לעלות עליה ונסו לראות אם אתם עומדים בדרישות החוק. אם לא, שקלו רכישת רכב גדול יותר, כך שהמשקל יתפרש על שטח פנים גדול יותר.

 

לא רק איך, אלא גם איפה נוסעים

 

בין אם אתם קונים משאית חדשה הישר מן היבואן ובין אם אתם עוברים על כל לוח משאיות משומשות באינטרנט על מנת לחפש משאיות מיד שנייה, חשוב שתזכרו שאנו חיים במדינת ישראל. יש לכך השפעה ישירה על אופי העבודה של כל משאית שעולה על הכביש וצריך לקחת את העניין הזה בחשבון בכל קנייה.

 

UTI המיבאת את משאיות איסוזו סומו לישראל במאמר אודות תנאי הדרך בארץ כגורם מכתיב בעת רכישת משאית. במידה ואתם מתעניינים בנושא - הינכם מוזמנים לבקר באתר www.uti.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב